رییس سازمان انرژی اتمی:
دشمنان دنبال رعب علمی هستند

رییس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: شهدای عرصه جهاد علمی، موجب بیمه شدن دستاوردهای علمی و فنی نظام اسلامی شدند.

به گزارش ایرنا، فریدون عباسی که در آیین نخستین سالگرد شهادت مصطفی احمدی روشن، معاون بازرگانی تاسیسات هسته‌ای نطنز، در محل حسینیه امام خمینی (ره) همدان سخن می‌‌گفت، افزود: دشمنان نظام با ترور دانشمندان هسته‌ای دنبال ایجاد رعب علمی هستند.
وی تاکید کرد: با وجود این، به جای رعب و وحشت در دانشمندان، شاهد رویش‌های روز‌افزون و گرایش جوانان به رشته های علمی و هسته‌ای هستیم.
رییس سازمان انرژی اتمی افزود: ترور دانشمندان هسته‌ای نشان از ناآشنایی معاندان نظام اسلامی، با فرهنگ غنی اسلام و ملت مومن ایران اسلامی دارد؛ زیرا آنان با این ترفند نمی‌توانند ملت ایران را از اهداف عالی خود دور کنند.عباسی با بیان اینکه تحریم‌های همه‌جانبه ایران تاثیری در پیشرفت هسته‌ای کشور نمی‌گذارد اضافه کرد: داده‌های آماری بیانگر این است که بیشتر پیشرفت‌های کشور در زمان تحریم صورت گرفته است.وی گفت: دشمن با بهره‌گیری از شیوه‌های نو ارتباطی به‌ویژه ارتباطات ماهواره‌ای، دنبال کوچک جلوه دادن پیشرفت‌های ایران بوده است.
معاون رییس جمهوری عقبه دانش و فناوری هسته‌ای ایران را دوران دفاع مقدس بیان و اظهار کرد:ملت ایران با مقابله در برابر جبهه کفر و نفاق در جنگ هشت ساله، خودباوری و توانایی انجام کارهای بزرگ را در خود یافته و تقویت کرد.
عباسی گفت: برخی افراد در دهه 60 با افزایش رشته‌های پزشکی مخالفت می‌کردند که در صورت توجه به چنین تفکرات نادرستی اکنون شاهد پیشرفت‌های پزشکی نبودیم.
رییس سازمان انرژی اتمی ایران بیان کرد: دانشجویان کشورهای مختلف جهان اکنون ایران را کشوری مناسب برای ادامه تحصیل خود می‌دانند و برای استفاده از توان علمی استادان ایرانی به سمت دانشگاه‌های ایران گسیل شده‌اند.
معاون رییس جمهوری، افزایش میل به خودکفایی علمی در مردم را نتیجه رشد علمی دانست و افزود: فناوری هسته ای محدوده کوچکی از پیشرفت‌های علمی ایران است و رشد در مکانیک سیالات و جامدات، مهندسی شیمی، سرامیک، شکل دادن به فلزات و فیزیک هسته‌ای عقبه اصلی پیشرفت در انرژی هسته‌ای است.